Wydawnictwo Naukowe PWN zaprezentowało pierwsze wydanie długo oczekiwanej publikacji powstałej z inicjatywy Fundacji Liderek Biznesu. Fundację tworzą kobiety, które osiągnęły sukces zawodowy i dziś wnoszą swoje doświadczenia biznesowe do wspólnej idei: promocji przedsiębiorczości, rozwijania talentów oraz wspierania aspiracji i niezależności zawodowej kobiet.
Książka składa się z 13 historii napisanych na podstawie wywiadów z bohaterkami.
Alicja Kornasiewicz, Sonia Draga, Solange Olszewska, Magdalena Nawłoka, Beata Osiecka, Jolanta Zwolińska, Joanna Klimas, Aneta Podyma, Iwona Kossmann, Agnieszka Anielska, Krystyna Boczkowska, Beata Stelmach i Danuta Dąbrowska dzielą się swoimi doświadczeniami, radościami i porażkami.
Nie znajdziemy w tej książce łatwych rozwiązań, jak osiągnąć równowagę w życiu osobistym i zawodowym. Znajdziemy jednak inspirację do działania, do wiary w siebie i we własną intuicję. Znajdziemy prawdziwe historie zwykłych, a jakże niezwykłych kobiet, które – każda na swój sposób – osiągnęły sukces. Sukcesem jest robienie tego, co się lubi. To pasja, potrzeba sięgania coraz wyżej, szukania nowych rozwiązań, nieustająca ciekawość świata i ludzi.
„Rozwój zawodowy kobiet jest ważny z punktu widzenia zarówna całej gospodarki, jak i poszczególnych organizacji. Kobiety to większość społeczeństwa, ponad połowa ma wyższe wykształcenie. Polski nie stać na nie wykorzystywanie potencjału kobiet – powiedziała Iwona Kozera, fundator Fundacji Liderek Biznesu, partner w firmie EY. – Mamy nadzieję, że lektura książki „Liderki Biznesu” zainspiruje wiele czytelniczek do rozwijania talentów i świadomego budowania swojej drogi zawodowej” – dodała Katarzyna Twarowska, prezes zarządu Fundacji Liderek Biznesu, również związana z EY.
„Wydawnictwo Naukowe PWN wspiera inicjatywy skierowane do kobiet biznesu, wydając publikacje służące podnoszeniu kwalifikacji oraz doskonaleniu umiejętności. Mamy nadzieję, że publikacja bardzo szybko znajdzie swoich Czytelników również wśród mężczyzn, którzy będą chcieli dowiedzieć się jak efektywniej współpracować z kobietami na różnych stanowiskach i wspierać je w życiu prywatnym” – dodaje Dorota Siudowska-Mieszkowska, wydawca redakcji Ekonomii.
Książka porusza kwestie: partnerstwa w biznesie, równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, stereotypów i walki z nimi, motywacji, zarządzania zespołem i sobą. Odpowiada na pytanie, jak każda z bohaterek odkryła w sobie dany talent, motywację do działania, dokąd zmierza i jak definiuje swoją misję, którą realizuje w biznesie.
Celem książki jest przedstawienie doświadczeń kobiet, które będą inspiracją dla czytelniczek do sięgania po najwyższe stanowiska, do walki z powszechnymi barierami w rozwoju zawodowym kobiet.
O Wydawnictwie Naukowym PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN rozpoczęło swoją działalność w 1951 roku. Od tego czasu (a od 1992 już jako spółka akcyjna, której udziały należą do prywatnych inwestorów) nieprzerwanie realizuje misję rzetelnego i wiarygodnego wydawcy treści naukowych. Marka PWN jest synonimem publikacji na najwyższym poziomie, wyznaczających standardy i spełniających oczekiwania najbardziej wymagających Czytelników. W 2016 roku Wydawnictwo Naukowe PWN będzie obchodzić jubileusz 65-lecia.
Czytelnikom oferuje zarówno pozycje bardzo specjalistyczne, jak i te o charakterze przekrojowym. Podstawowe publikacje to podręczniki akademickie, publikacje naukowe, popularnonaukowe, książki dla profesjonalistów, słowniki i inne produkty referencyjne, czyli służące poszerzaniu wiedzy.
Publikacje WN PWN wyróżnia najwyższy poziom i rzetelność dzięki współpracy z najlepszymi specjalistami w niemal wszystkich dziedzinach nauki, a także dzięki pracy redaktorów czuwających nad opracowaniem publikacji. Są to standardy, które umożliwiają Wydawnictwu utrzymanie oraz wzrost popularności i uznania odbiorców przez wszystkie lata działalności.
O Fundacji Liderek Biznesu
Fundacja Liderek Biznesu powstała po to, by zmieniać schematy myślenia o kobietach na najwyższych stanowiskach. Widzimy wartość w różnorodności i chcemy, by kobiety miały większy wpływ na zarządzanie firmami w Polsce.
Fundację Liderek Biznesu stworzyły kobiety, które osiągnęły sukces zawodowy. Dzielą się swoimi doświadczeniami z innymi kobietami i mężczyznami, by budować świat, w którym płeć nie ma znaczenia przy awansie czy ustalaniu wynagrodzenia. Działania Fundacji realizowane są przez zarząd i sieć ambasadorek. Ambasadorki to ambitne i aktywne zawodowo kobiety, sprawujące funkcje menedżerskie w przedsiębiorstwach, będące właścicielkami firm, a także działające w sektorach rządowym lub pozarządowym.
źródło: Informacje Zlecone PAP